eBoi
Jak załatwić sprawę?
"Wykonywanie usług Inżyniera Kontraktu w zadaniu pn. : Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej w mieście Resko"
Zakres czynności przewidywanych do wykonywania w ramach umowy oświadczenie usług Inżyniera Kontraktu ( dalej IK ).
I. Ogólne obowiązki Inżyniera Kontraktu.
1. Inżynier Kontraktu wykonując swoje czynności działa w imieniu i na rachunek Zamawiającego.
2. Inżynier Kontraktu ma obowiązek informować Zamawiającego na bieżąco o przebiegu realizacji inwestycji oraz działać zgodnie ze wskazówkami Zamawiającego.
3. Inżynier Kontraktu będzie zobowiązany do ścisłej współpracy z Zamawiającym w celu koordynacji i planowania robót budowlanych.
4. Inżynier Kontraktu ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność :
a) za wszelkie szkody będące następstwem nienależytego wykonania lub niewykonania czynności objętych umową o roboty budowlane, przy czym należyte wykonanie ocenia się w granicach przyjętych dla umów starannego działania, w których Zamawiający nie poniósł szkody,
b) za wszystkie wykonane czynności należące do obowiązków IK.
5. Inżynier Kontraktu przygotuje i przeprowadzi procedurę postępowania na wybór wykonawcy robót budowlanych zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, a w szczególności :
a) opracuje ogłoszenie o zamówieniu,
b) opracuje specyfikację istotnych warunków zamówienia,
c) opracuje wzór umowy z wykonawcą robót budowlanych,
d) będzie uczestniczył w pracach komisji przetargowej do czasu uprawomocnienia się wyboru oferty najkorzystniejszej,
e) opracuje odpowiedzi na złożone wnioski o wyjaśnienie SIWZ w zakresie procedury postępowania. Opracowanie czynności wymienionych w pkt. a - c dokonane zostanie w terminie do 30 dni od otrzymania niezbędnych informacji dla ww. opracowań.
II. Obowiązki szczegółowe Inżyniera Kontraktu.
2.1. W zakresie sprawowania funkcji nadzoru inwestorskiego :
1) dokonać zgłoszenia o rozpoczęciu robót budowlanych do odpowiedniego organu nadzoru budowlanego,
2) być przedstawicielem Zamawiającego na budowie upoważnionym do podejmowania decyzji dotyczących zagadnień technicznych i ekonomicznych tej budowy w ramach dokumentacji projektowej i Prawa budowlanego oraz umowy o jej realizację,
3) wprowadzać w uzgodnieniu z Zamawiającym, autorem projektu i kierownikiem budowy poprawki w dokumentacji projektowej pod warunkiem, że nie spowodują one zwiększenia kosztu nadzorowanych robót budowlanych, nie będą miały wpływu na zasadnicze rozwiązania konstrukcyjne, technologiczne i instalacyjne oraz nie spowodują pogorszenia użyteczności obiektu lub jego wpływu na środowisko naturalne,
4) zarejestrować w Wydziale Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego i przekazać kierownikowi budowy dziennik budowy wraz z wypełnioną częścią tytułową,
5) przekazać protokolarnie wykonawcy robót budowlanych teren budowy wraz ze znajdującymi się na nim urządzeniami,
6) sprawować kontrolę przebiegu budowy w zakresie niezbędnym do zabezpieczenia interesów Zamawiającego, a w szczególności :
a) kontrolować jakość wykonanych robót, wbudowanych elementów i stosowanych materiałów, zgodność robót z warunkami pozwolenia na budowę, przepisami techniczno - budowlanymi, obowiązującymi normami, zasadami bezpieczeństwa obiektu w toku budowy i przyszłego użytkowania oraz zasadami wiedzy technicznej,
b) kontrolować zgodność wykonania robót z dokumentacją projektową i umową,
c) kontrolować zgodność przebiegu robót z obowiązującym harmonogramem,
d) kontrolować jakość i wartość wykonanych robót w trakcie realizacji i przed odbiorem zakończonego przedmiotu umowy lub jakiejkolwiek jego części skończonej,
e) kontrolować prawidłowość zafakturowania wykonanych robót,
7) kontrolować prawidłowość prowadzenia dziennika budowy i dokonywać w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót,
8) kontrolować budowę conajmniej raz w tygodniu, potwierdzonej wpisem do dziennika budowy,
9) prowadzić narady koordynacyjne na budowie z udziałem wykonawcy robót, Zamawiającego, projektanta oraz wszystkich inspektorów nadzoru,
10) rozstrzygać w porozumieniu z kierownikiem budowy wątpliwości natury technicznej powstałe w toku wykonywania robót, zasięgając w razie potrzeby opinii autora projektu bądź rzeczoznawców,
11) każdorazowo zawiadamiać właściwy organ nadzoru budowlanego o wypadkach naruszenia Prawa budowlanego,
12) sprawdzać i przyjmować roboty podlegające zakryciu lub znikające,
13) stwierdzić wykonanie przez służbę geodezyjną pomiarów inwentaryzacyjnych, a także sprawdzić zgodność usytuowania obiektów z projektem budowlanym,
14) uczestniczyć w przeprowadzanych przez wykonawcę próbach i odbiorach instalacji i urządzeń,
15) potwierdzać w dzienniku budowy zapis kierownika budowy o gotowości obiektu lub jego części do odbioru oraz należyte urządzenie i uporządkowanie terenu budowy,
16) sprawdzać kompletność przedstawianych przez wykonawcę dokumentów i zaświadczeń niezbędnych do przeprowadzenia odbioru oraz dołączyć do nich opracowaną przez siebie ocenę jakościową wraz z jej uzasadnieniem,
17) gromadzić i przechowywać materiały analityczne niezbędne do rozliczenia wykonanych robót i oceny osiągniętych efektów rzeczowych lub gospodarczych,
18) uczestniczyć w czynnościach odbioru obiektu lub robót i przekazania ich do użytku,
19) przejąć od kierownika budowy dziennik budowy i przekazać go Zamawiającemu,
20) przyjąć od wykonawcy książkę obiektu i przekazać Zamawiającemu,
21) uczestniczyć w komisjach do stwierdzenia ujawnionych wad oraz kontrolować usunięcie tych wad przez wykonawcę,
22) nadzorować złożenie wniosku o wydanie decyzji pozwolenia na użytkowanie obiektu ( jeżeli wynika to z decyzji pozwolenia na budowę ),
23) bieżące raportowanie o wszelkich nieprawidłowościach.
2.2. Obowiązki przed rozpoczęciem robót :
1) przejęcie od Zamawiającego kopii oferty wybranego wykonawcy robót oraz kopii umowy zawartej z wykonawcą robót budowlanych,
2) zapoznanie się z warunkami finansowania przedmiotu umowy, a zwłaszcza z ustalonymi zasadami płatności za częściowe i całkowite wykonanie robót,
3) przejęcie od wykonawcy robót harmonogramu rzeczowo - finansowego realizacji robót budowlanych,
4) przejęcie kopii polis ubezpieczeniowych ubezpieczenia budowy dokonanych przez wykonawcę w firmie ubezpieczeniowej na warunkach postawionych przez Zamawiającego,
5) przejęcie od wykonawcy szczegółowych wykazów obejmujących kierownictwo robót i poszczególne kategorie robotników zatrudnionych przez wykonawcę na budowie,
6) przyjęcie od wykonawcy projektów umów z podwykonawcami i przedstawienie wniosków w sprawie ich akceptacji Zamawiającemu,
7) przekazanie wykonawcy terenu budowy.
2.3. Obowiązki w trakcie realizacji robót :
2) nadzór nad realizacją robót zgodnie z harmonogramem i w razie odstępstw żądanie od wykonawcy modyfikacji harmonogramu koniecznej do ukończenia robót we właściwym terminie,
3) wydawanie poleceń wykonawcy w sprawach dotyczących nieprawidłowości wykonywania robót,
4) żądanie poddawania wyrywkowym badaniom materiałów składowanym na placu budowy,
5) podejmowanie wszelkich racjonalnych działań w czasie powstania nieprzewidzianych przeszkód,
6) wydawanie poleceń na temat :
a) usunięcia z placu budowy wszelkich materiałów i urządzeń, które zdaniem IK nie są zgodne z umową,
b) usunięcia wszelkich robót, które nie są zdaniem IK konieczne i zgodne z umową,
7) po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym wydawanie zgody na wydłużenie czasu na ukończenie robót lub ich odcinka, albo jego części, z przyczyn uzasadnionych, z wyłączeniem końcowego terminu wykonania robót,
8) wydawanie poleceń wykonawcy w celu przyspieszenia postępu robót i dotrzymania umownego terminu ich ukończenia,
2.4. Obowiązki w zakresie przyjmowania robót kończonych.
1) dokonanie odbioru robót podlegających zakryciu ( zanikowych ) w terminie 2 dni roboczych od daty ich zgłoszenia,
2) przejęcie od wykonawcy protokołu usunięcia usterek, rysunków i innych dokumentów otrzymanych w ramach umowy,
3) odbieranie w imieniu Zamawiającego wszelkich robót kończonych,
4) zebrać i sprawdzić od wykonawcy robót dokumentację, którą on wykona i przygotuje, a zwłaszcza :
a) instrukcje ( w języku polskim ) użytkowania zamontowanych urządzeń,
b) dokumenty gwarancyjne wraz z warunkami gwarancji wszystkich zamontowanych urządzeń,
c) protokoły z badania materiałów i urządzeń,
d) dokumenty potwierdzające jakość materiałów i urządzeń użytych do wykonania przedmiotu zamówienia,
e) inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnoszące się do jego realizacji.
2.5. Obowiązki w zakresie dotyczącym rozliczania budowy. Przedmiot umowy ( zamówienia ) będzie współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013, Oś Priorytetowa 4 Infrastruktura Ochrony Środowiska, Działanie 4.3 Zaopatrzenie w wodę i oczyszczanie ścieków. Inżynier Kontraktu będzie wykonywać czynności przewidziane dla Zamawiającego - Beneficjenta wynikające z umowy o dofinansowanie. W tym zakresie Inżynier Kontraktu będzie zobowiązany :
1) prowadzić na bieżąco rozliczanie i sporządzać bieżące i okresowe - miesięczne raporty z wykorzystania przydzielonych środków pochodzących zgodnie z wytycznymi RPOWZ,
2) sporządzać comiesięczne harmonogramy płatności na kolejne kwartały,
3) sporządzać wnioski Beneficjenta o płatność zgodnie z zestawieniem planowanych wydatków w ramach Projektu,
4) sporządzać sprawozdania okresowe i kończące z realizacji projektu ze szczególnym uwzględnieniem spełniania zakładanego rezultatu,
5) sporządzać zgodnie z wymaganiami Instytucji Pośredniczącej, sprawozdania z wykorzystania środków ( okresowe i końcowe ),
6) gromadzić na bieżąco dokumentację z wykonanych robót i z dokonanych rozliczeń,
7) udostępniać lub przekazywać na wniosek wymienionym w umowie Instytucjom wszelkich dokumentów i informacji dotyczących realizacji zadania,
8) prowadzić na bieżąco rejestr spraw budowy i rozliczania środków, a w szczególności :
a) przejmowanie od wykonawcy, na koniec każdego miesiąca, wycenionego zestawienia robocizny, materiałów i sprzętu wykonawcy w celu stwierdzenia zgodności wykonywania robót zgodnie z harmonogramem rzeczowo - finansowym,
b) potwierdzanie wartości robót wykonanych zgodnie z harmonogramem rzeczowo - finansowym, za które wykonawca powinien otrzymać zapłatę,
c) gromadzić wszelkie dokumenty z realizacji zadania, a zwłaszcza faktury, protokoły odbioru częściowego robót, dokumenty pochodzenia materiałów i ich certyfikaty, dokumenty dostaw, montażu i gwarancji urządzeń,
9) dostarczanie Zamawiającemu sprawdzonych i zatwierdzonych faktur,
10) rozliczać zaliczki,
11) dokonywać opisu faktur zgodnie z wytycznymi dla Projektu,
12) sprawdzanie i zatwierdzenie faktury końcowej stwierdzającej wysokość kwoty, która jako ostateczna należna jest wykonawcy zgodnie z umową,
13) sporządzenie sprawozdania końcowego z realizacji Projektu,
14) sporządzić raporty z osiągniętych efektów po zakończeniu realizacji Projektu,
15) wykonywać inne czynności w zakresie spraw finansowych wynikające z realizacji Projektu wymagane przez Instytucję Pośredniczącą,
16) utrzymywanie bieżącego kontaktu i prowadzenie ustaleń z Instytucją Pośredniczącą oraz przygotowywanie wszelkich dodatkowych dokumentów wymaganych na wezwanie.
2.6. Inne obowiązki Inżyniera Kontraktu. a. skompletowanie wszystkich świadectw gwarancji i dostarczenie ich Zamawiającemu, b. udokumentowanie daty, z którą wykonawca wypełnił swoje obowiązki wykonania i zakończenia robót oraz usunięcia wszelkich stwierdzonych usterek w robotach, c. podejmowanie decyzji o wykonaniu pilnych prac zabezpieczających, d. podejmowanie również i innych działań nie wymienionych w tym rozdziale specyfikacji, które przyczynią się do sprawnego wykonania inwestycji, e. sporządzanie dla Zamawiającego sprawozdań rzeczowo - finansowych wymaganych przez jednostki nadrzędne. 3. Podwykonawcy. Wykonawca nie może powierzyć żadnej części świadczenia usług podwykonawcom..
Załączniki do pobrania
Ogłoszenie do pobrania | ||||
---|---|---|---|---|
1 | Resko_-_ZP-400_zamieszczone_w_BZP_Nr_435832.pdf | 2009-12-21 09:10:22 | 94,1KB | |
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia | ||||
1 | SIWZ_-_IK_Resko_-_logo.pdf Po terminie otwarcia ofert | 2009-12-21 10:15:36 | 353,4KB | 138 razy |
Wyjaśnienia i zmiany SIWZ | ||||
1 | zawiadomienie.PDF Po terminie otwarcia ofert | 2009-12-23 11:26:38 | 479,4KB | |
Odwołania | ||||
1 | protest.PDF | 2009-12-23 11:26:38 | 2,3MB | |
2 | protest_rozstrzygniecie.pdf | 2009-12-28 14:24:29 | 2,3MB | |
Wynik postępowania | ||||
1 | zawiadomienie_wybor_oferty.pdf | 2010-01-07 10:53:17 | 116,1KB |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Mateusz Jaworski | 21-12-2009 09:10 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 21-12-2009 | |
Ostatnia aktualizacja: | Mateusz Jaworski | 07-01-2010 10:53 |